9 Ocak 2007 Salı

Portakallı Bisküviler

Bugün ilk tarifimi yazmak için masanın başına oturdum.Aslında şu aralar çok hareketli günler geçirmeme rağmen daha ilk günlerden blogumu boşlamamam gerektiği düşüncesiyle en azından bir tarif eklemek istedim.Uzun bir süreden beri devam eden çalışma hayatımdan sonra artık hem kendim hem de ailem için (eşim & 2,5 yaşındaki kızım) bir soluklanma dönemi geçirmem gerektiği düşüncesiyle iş yaşamıma şu an için ne kadar süreceğini bilmediğim bir süre ara verme evresindeyim.İlk tarifimde kış mevsiminde de olduğumuzu ve girdiği tatlara güzel bir lezzet kattığını düşünerek portakallı bisküvilere yer verdim.Çok çabuk bayatlamadıkları ve uzun süre tazeliklerini korudukları için bu bisküvileri yapıyor ve hava almayan bir kapta uzun süre saklayabiliyorum.

Malzemeler :
150 gr yumuşak margarin
1 çay bardağı toz şeker
1 poşet şekerli vanilin
1 adet portakal kabuğu rendesi
1 yumurta
1,5 su bardağı un
1/2 çay bardağı nişasta (ben buğday nişastası kullandım)
1 su bardağı toz badem

Büsküvilerin üstü için:
1 su bardağı pudra şekeri
3 yemek kaşığı portakal suyu

Yapılışı : Krema haline gelene kadar mikserle çırptığımız margarine şeker ve vanilini ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.Portakal kabuğu rendesi ve yumurtayı ilave edip bir süre daha çırpma işlemine devam ettikten sonra un ve nişastayı ekliyoruz.Son olarak toz bademleri karışıma ilave edip mikserin en düşük seviyesinde yumuşak bir hamur elde edene kadar karıştırıyoruz. Hamuru krema sıkma torbasına doldurarak resimde görüldüğü şekilde yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıkarak önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 10-15 dakika pişiriyoruz.Fırından çıkardıktan 10 dakika sonra 1 su bardağı pudra şekeri ve 3 yemek kaşığı portakal suyunu karıştırarak elde ettiğimiz glazürü yine sıkma torbası yardımı ile bisküvilerin üzerine sıkıyoruz.

Afiyet olsun :-)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

adınıza sevindim hayırlı olsun çok güzel bir işe başladınız çok eylenecek ve iyiki yaptım diyeceksiniz birlikte güzellikleri paylaşlaşalım
sevgiler

3beyaz dedi ki...

bloguma ilk yorum yapan kişi olarak size teşekkür ederim.bir kaç gündür şehir dışındaydım ve bu akşam yorumunuzu gördüğümde çok sevindim.Sizin sayfanızı da bundan sonra takip ediyor olacağım. Linklerime ekledim farkettiniz mi?

munevver dedi ki...

3beyaz, aramıza hoş geldiniz.Bloğunuz hayırlı olsun.Görüşmek üzere...
Sevgiyle,nanelimon

3beyaz dedi ki...

münevver teşekkür ederim.Beni de linklerin arasına dahil ede misin?