29 Ocak 2007 Pazartesi

Havuçlu Cevizli Kek

Geçtiğimiz cumadan beri günlerim epey yoğun geçiyor.Okulların da sömestr tatiline girmesi ile birlikte İzmir ve Antalya'dan misafirlerimiz var.Bir de bu arada Ankara'dan eşimin abisi ve ailesi bir günlüğüne bize uğradılar.Aslında bu kalabalık, (sevdiğim kişiler olmalarının da bir payı var tabi) bir süre önce sona erdirdiğim yoğun çalışma hayatım nedeni ile daha önce kısa süreli İstanbul'a gelen akrabalarıma yeterince vakit ayıramamaktan dolayı özendiğim ve şu an içinde yer almaktan gayet memnun olduğum bir durum.Ve bu yoğunlukta sanırım sömestr tatili sonuna kadar da devam ediyor olacak.Hem misafilerim hem de ayın etkinliğinin kek olması nedeni ile yaptığım ve hem daha önceki hem de bu denememde herkes tarafından beğenilen "Havuçlu Cevizli Kek"i de bu vesile ile sizlerle paylaşmak istiyorum.

Malzemeler:

4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tarçın
2 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı rendelenmiş havuç
1 su bardağı ceviz
1,5 su bardağı un

Yapılışı:

Derin bir kapta mikserle çırptığımız yumutalara sırasıyla toz şeker ve sıvı yağı ilave ediyoruz.Bu üçlü karışımın homojen bir hal alması ile ; tarçın , vanilin , kabartma tozunu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Ardından rendelediğimiz havuç ve cevizi de mevcut karışımımıza ekliyoruz.Bu noktada karışıma arzu ettiğiniz takdirde 1/2 su bardağı kuru üzüm de ilave edebilirsiniz.(ben her iki şekilde de yaptım ve her ikisi de hoşuma gitmişti.Ancak bizimkiler üzümü pek sevmediklerinden ben genelde ilave etmiyorum).Karışımı yine mikser ile çırptıktan sonra en son unu ilave edip bu sefer tahta kaşıkla karıştırıp önceden yağladığımız (eğer silikon kalıp kullanıyorsanız kalıbı yağlamaya gerek olmayabilir) kek kalıbına döküyor ve 150 dereceye ayarladığımız fırınımızda yaklaşık 7o dakika pişiriyoruz.

Afiyet olsun :-)

Hiç yorum yok: