19 Ocak 2007 Cuma

Kokosh Kurabiye


Bir süreden beri yapmayı düşündüğüm kokosh kurabiyeleri nihayet yapma fırsatı buldum. Kurabiye tarifini Beyaz Fırın'ın sahiplerinden Nathalie Stoyanof'un 2005 yılında çıkardığı Beyaz Mutfak isimli kitabından aldım. Bu kitaptaki bazı tarifleri denediğimde maalesef kötü sonuç aldığım için diğer tarifleri uygulama konusunda zaman zaman kararsızlık yaşıyorum. Bu tarifi denerken inşallah bir sorun olmaz , hayal ettiğim gibi bir sonuç alırım diye düşündüm ve neyse ki öyle de oldu.Sonuç istediğim gibi olduğuna göre tarifi de sizlerle paylaşabilirim.

Malzemeler:
250 gr hindistan cevizi
375 gr toz şeker (ben 325 gr kullandım)
50 gr portakal şekerlemesi
270 gr yumurta akı (bende 8 adet yumurtaya denk geldi)

Yapılışı:
Isıya dayanıklı derin bir kaba hindistan cevizi ,şeker,yumurta akı ve blenderdan geçirilmiş portakal şekerlemesini koyup homojen bir karışım elde edene kadar çırpma teli ya da mikserin düşük ayarında çırpıyoruz. Oluşan homojen karışımı kısık ateşte içindeki şeker eriyene kadar tahta bir kaşıkla karıştırmaya devam ediyor ve şekerin erimesi ile birlikte ocağın altını kapatarak karışımı düz bir tepsiye soğuması için döküyoruz. Soğuyan karışımı tahta kaşık yardımı ile tekrar 5 dakika karıştırdıktan sonra hamuru duy takılmış krema torbasına doldurarak fındıktan biraz büyük toplar halinde yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak sıkıyoruz. Önceden ısıtılmış fırında 3 dakika pişirdikten sonra fırının derecesini 155'e yükselterek toplam 35 dakika pişiriyoruz.

Afiyet olsun :-)

2 yorum:

Bezen Hindistan dedi ki...

eline saglik, cok guzel gorunuyorlar. bu tariften kac kurabiye ciktigini sorabilir miyim?

sevgiler

3beyaz dedi ki...

Bezan merhaba;Br kaç gündür fırsat bulup blogumu kontrol edememiştim.Umarım sana cevap verme konusunda geç kalmamışımdır.Büyüklüğüne göre değişmekle birlikte bu tarifte yaklaşık 40-45 adet kurabiye çıkıyor.Sevgiler :-)