3 Şubat 2007 Cumartesi

Dekorlu Kurabiyeler

Çok uzun zamandan beri dekoratif kurabiyelerden yapmak istiyordum.Ancak bu kurabiyelerin yapımının diğerlerine göre biraz daha uzun sürmesi ve daha fazla emek gerektirmesi nedeniyle uygun bir zaman yaratmaya çalışıyordum.Nihayet geçen gün bu uygun zamanı yarattım ve önce kurabiyeleri pişirip sonra da üzerini süslemek için kullanacağım malzemeleri hazırladım.Kurabiyeleri yaparken 2,5 yaşındaki kızım da bana yardım etti.Ancak işin süsleme faslını onun uyku saatin denk getirmek istememe rağmen yine de tam başarılı olamadım.Ve kurabiyeler yine de biraz aceleye geldi.Daha önceki çalışmalarımda daha pastel renkler kullanmama rağmen bu sefer daha koyu renkleri tercih ettim.Yeşil ,kırmızı ve beyaz uyumu gayet iyi oldu bence.Kurabiyelerin gerek görüntüsünün gerekse tadının da misafirlerim tarafından beğenildiğini gözönünde bulundurduğumda tarifi de sizlerle paylaşmak için bir engelim kalmadı.

Herşeyden önce kurabiyelerin yapımı için kullandığı hamurun Damalı Kurabiyeler de kullandığımla aynı olduğunu belirtmekle başlayabilirim.Dekoratif Kurabiyeleri de hem kakaolu hem de sade hamurdan hazırladım.Ve yine 180 derecede kurabiyer pişene kadar fırında tuttum.Bundan sonra ise izlememiz gereken iki adım vardı.Birincisi kurabiyelerin kenarlarına kurabiyelerin şekline göre royal krema çekmek ikincisi de royal krema ile çerçevelediğimiz kurabiyelerin içini süslemek için renkli royal krema hazırlamak.

Royal Icing (Krema)


Malzemeler:

450 gr pudra şekeri
2 yumurta akı
1/2 tatlı kaşığı süzülmüş limon suyu

Yapılışı:


Tüm malzemeleri mikserin en düşük ayarında uzunca bir süre çırpıyoruz.Elde ettiğimiz karışımdan bir iki yemek kaşığı alıp sıkma torbasına koyup kurabiyelerin şekline göre çerçeveliyoruz.Çerçeveleme işlemi bittikten sonra kalan royal kremayı kurabiyelerde kaç renk çalışmayı düşünüyorsak onun sayısına bölüp ayrı ayrı derin kaplara koyuyoruz.Bu kaplardan herbirine kullanmak istediğimiz farklı renklerdeki gıda boyalarını ve herbir kaba bir yemek kaşığı su ilave ediyor ve hem suyun hem de gıda boyasının royal krema ile homojen olması için bir kaşık yardımı ile karıştırıyoruz.Duy taktığımız krema torbalarının her birine farklı renkte royal krema koyup bu kremayı kurabiyelerin üzerine sıkmak ve bir kürdan yardımı ile şekil vermek sureti ile işlemi tamamlıyoruz.Bu şekilde hazırladığımız kurabiyelerin üzerinin kuruması için bir kaç saate ihtiyacımız var.Ondan sonra yenmesi için misafirlerimize sunabiliriz.

Afiyet olsun :-)

Hiç yorum yok: